hi ! saya Nurul Najwa Binti Sulaiman . Panggil saya Wawa . >.< , Umur saya 18 Tahun . Saya Berasal Dari Selangor .
mendapatkan restu ibu bapa adalah pentingkan (?)
posted on Sunday, 8 January 2012 at 02:34





WHAT'S UP (?) korang semua sihat ke pada awal tahun 2012 ni (?)
nurul harap korang semua sihat-II belaka okeh (!) 
tik tok tik tok ,,
hari ini dah masuk hari ke-lapan kita di tahun 2012 kan (?)
alhamdulillah , 
nurul rasa pada tahun ni rezeki nurul murah .
sebab sejak habis SPM ni , dah dekat dua orang offer nurul bekerja .
tapi , satu pun nurul tak buat keputusan lagi .
lagi pun , nurul nak dapatkan keizinan dan kerelaan mama dan papa untuk lepaskan nurul bekerja  . 
haha , mana tak nya , mereka kata nurul ni macam budak tujuh tahun lagi .
eishh , mama dan papa ni ,
nurul dah 18tahun lah .  
hehe .
OFFER PERTAMA :

 ada sorang abang ni offer nurul masuk JPAM (jabatan pertahanan awam malaysia) (!)
tapi , nurul agak keberatan nak terima .
sebab setahun kena jadi sukarelawan , 
lepas setahun tu baru dia serapkan jadi ahli JPAM kot . 
entah lah (!)
pada mulanya , mama pun beriya-II suruh nurul masuk .
dan , sekarang dia macam tak kasi pulak .
bila tanya papa , dia oke jek .
so now , nurul rasa serba salah pulak , sebab abang tu dah berapa kali datang sebab beriya-II nak nurul masuk JPAM . 

OFFER KEDUA :

pagi tadi , nurul bangun je pagi , mama panggil nurul dengan penuh serius (!) 
cuak lah jugak pada mulanya .
tak pernah-II mama panggil nurul macam tu sekali .
nurul tanya lah mama kenapa (?)
lepas tu , mama tanya , nak kerja tak (?)
nurul tanya kerja apa (?)
mama kata , pramusaji dekat KEM PLKN PELANGI HILL RESORT (!) 
dekat jek . 
dekat depan rumah nurul jek (!) hehe .
entah lah , nurul pun tak tahu . 
kena tanya papa dulu .
papa tak ada dekat rumah hari ni sebab kena bertugas dekat KUALA LUMPUR tiga hari .
jadi , keputusannya lepas papa balik lah .


sebenarnyakan , dua-II nurul mahu . tapi , nurul takut kalau nurul pilih JPAM , nanti bulan tujuh insyaALLAH nurul nak sambung belajar sebab JPAM mula kerja sepenuhnya bulan tujuh nanti . 
kalau pramusaji pulak , nurul memang tak ada masalah . lagi pun dekat dengan rumah , dan kerja pun sampai pelatih PLKN habis . tapi , sebelum tu keizinan daripada mama dan papa adalah PENTING (!) lagi pun , nurul tak kesah kalau dia orang mahu aturkan kehidupan nurul . nurul mahukan KEBERKATAN daripada mama dan papa agar kehidupan nurul bahagia  . :) aminn . ^.^









Labels:

layout, x